lørdag den 13. oktober 2018

TULIPANER - FYLDIGE & POMPØSE


FOTO: © VALTRUP final touch

  • De fyldige Dobbelt Sene og de Dobbelt Tidlige tulipaner i purpur farver er helt særlige i min optik, da de er meget fyldige og imponerende 
  • Fra marts til juni omdannes vores have til det rene paradis grundet de mange tulipaner
  • Purpur er så flot sammen med sart lilla, rosa, hvid og creme


FOTO: © VALTRUP final touch

  • De tofarvede tulipaner Triumph Shirley er også betagende
  • De fersken farvede tulipaner skaber en smuk kontrast til de Dobbelt Sene og de Dobbelt Tidlige tulipaner i purpur, rosa, creme og hvide toner 


FOTO: © VALTRUP final touch

  • Når det er rigtig varmt åbner tulipanerne sig helt og fylder godt i bedet , er det ikke bare fascinerende!


FOTO: © VALTRUP final touch

  • Nogle af tulipaneren i forgrunden minder nærmest om åkander og de er så smukke at have forrest i bedet 
  • Dobbelt Sen Angelique tulipanerne i rosa og hvid og Dobbelt Tidlig Ice Wonder i hvid og rosa er nogle af mine favoritter 
  • Queen of Night holder jeg også af, den dybe aubergin farve er så smuk, den giver en ro og en elegance til bedet og krukkerne 
  • Queen of Night er en Triumph tulipan og bliver 60 cm høj


FOTO: © VALTRUP final touch


  • Tegnebordet med de mest fine sorter af tulipaner fra haven


FOTO: © VALTRUP final touch




FOTO: © VALTRUP final touch





FOTO: © VALTRUP final touch


  • Forglemmigej Myosotis og Perlehyacinter Muscari planter jeg altid mellem tulipanerne, det danner et smukt sammenspil både i farve og form


FOTO: © VALTRUP final touch

  • I dette bed har jeg kombineret mere end 15 sorter tulipaner i forskellige højder og i samme bed kommer der Prydsløg Allium Allium hollandicum, Middelhavs Prydsløg Allium sphaerocephalon, Rosenløg Allium roseum og et hav af stauder


Morgenstund i majhaven - FOTO: © VALTRUP final touch




FOTO: © VALTRUP final touch

  • Jeg kommer ikke til at kede mig her i efteråret
  • Lige nu laver jeg tegninger over hvordan det store planteprojekt skal realiseres


FOTO: © VALTRUP final touch



FOTO: © VALTRUP final touch

FORVENTNINGENS GLÆDE - TULIPANTID

  FOTO: © VALTRUP final touch Jeg planter hver vinter omkring 700 nye tulipanløg i krukker og bede. Det er altid en magisk proces at...