lørdag den 29. september 2018

EVIGHEDSBLOMSTER - NEMME & FARVERIGE


FOTO: © VALTRUP final touch

  • Kæmpe evighedsblomst nyder jeg særligt på denne årstid
  • Videnskabelige navn: Helichrysum Bracteatum
  • Farver: gul, rød, rosa, hvid og orange
  • Blomsterne kan tages direkte ind i en vase eller tørres, så holder de evigt 
  • Mine kunstelever syntes altid det er fascinerende at røre ved blomsterne, fordi de er helt papirsagtige 


FOTO: © VALTRUP final touch

  • Er du ikke vant til at så frø er denne plante genial at starte med
  • I dag er det en plante jeg altid har i min have, for det er så skønt at have farver i krukker og bede helt hen i november
  • Jeg planter Kæmpe evighedsblomst i slutningen af april/starten af maj i krukker og hen på sommeren kommer nogle af dem ud i bedene


FOTO: © VALTRUP final touch

  • Sådybde: 0,5 cm
  • Planteafstand: 15 cm
  • Vækstbetingelse: Sol
  • Blomstringstidspunkt: Juli-november
  • Nedenfor ses de frø jeg bruger



  • Første år jeg plantede Kæmpe Evighedsblomster var jeg helt høj af glæde over resultatet





FOTO: © VALTRUP final touch

  • Evighedsblomster er flotte sammen med chokoladeblomster Berlandiera lyrata og lyng


FOTO: © VALTRUP final touch

  • Her ses det tydeligt at blomsterne nærmest ligner papir


FOTO: © VALTRUP final touch

  • Farvepaletten er så smuk i denne blanding af Kæmpe evighedsblomster


FOTO: © VALTRUP final touch




FOTO: © VALTRUP final touch

  • Her i september nyder jeg også vores Krysantemum, denne sort er helt stribet og vældig fin sammen Petunia og Krybeklokke Birch Campanula 



FOTO: © VALTRUP final touch

  • Nyplukkede vinterasters i vaser giver så god energi


FOTO: © VALTRUP final touch





FOTO: © VALTRUP final touch




FOTO: © VALTRUP final touch


  • Dahliaerne står stadig smukt


FOTO: © VALTRUP final touch

  • Vores terrasse vender mod syd og der er næsten altid læ
  • Det er berigende at kunne arbejde udenfor i efteråret så længe solen er fremme


MANGLER DU HJÆLP I DIN HAVE?



FOTO: © VALTRUP final touch

KONTAKT

VALTRUP  f i n a l  t o u c h
info@valtrup.com

FORVENTNINGENS GLÆDE - TULIPANTID

  FOTO: © VALTRUP final touch Jeg planter hver vinter omkring 700 nye tulipanløg i krukker og bede. Det er altid en magisk proces at...