lørdag den 22. september 2018

SEPTEMBERS HIMMEL ER SÅ BLÅ


FOTO: © VALTRUP final touch
  • September er skøn, stadig med lidt sommervarme og så alligevel en mere frisk luft
  • I mit lille designstudie har jeg indtaget mange gode frokoster i sol udenfor og nydt den blå himmel
  • September er den perfekte plantemåned for alle haveejere
  • I foråret plantede jeg Evighedsblomster Helichrysum i krukker og bede


Evighedsblomster FOTO: © VALTRUP final touch


Fuchsia FOTO: © VALTRUP final touch

  • Jeg nyder særligt vores Fuchsia Magellanica i denne tid, for om en måned flytter den på plantehotel
  • Hjemmelavet ingefærsaft nydes i en solkrog i haven

FOTO: © VALTRUP final touch
  • Jeg tegner forskellige haver og udvikler en plan for hvordan en familiehave kan indrettes, så alle familiens forskellige behov indfries
  • Mit tegnebord er rykket udenfor og det giver noget helt særligt at tegne og designe haver udenfor 

HØSTANEMONER sensommerens blomsterdronning

    FOTO: © VALTRUP final touch
    • Den hvide hedder Anemone japonica Honorine Jobert

       

    • Sorterne Anemone Hupehensis Konigin Charlotte har vi i rosa
    • Høstanemoner stammer fra Kina og blomstrer fra slut juni - oktober

    FOTO: © VALTRUP final touch


    FOTO: © VALTRUP final touch
    • Denne høstanemone er så fin: Anemone Japonica Hybrid Tiki Sensation
    • Knopperne starter ud i lys rosa for at ende ud i helt hvid som udsprunget
    • Stauden blomstrer fra august - oktober

    FOTO: © VALTRUP final touch
    • Stolt kavaler Cosmos bipinnatus, Sankthansurt Sedum telephium, Lyng Erica
    • I baggrunden ses Evighedsblomster Helichrysum og Ærteblomster Lathyrus odoratus
    • Krysantemum Chrysanthemum er så flotte lige nu, hvert år køber jeg nye og efter en sæson i krukker planter jeg dem ud i bedene

    FOTO: © VALTRUP final touch


    FOTO: © VALTRUP final touch
    • En Syrisk rose Hibiscus Syriacus giver noget eksotisk til haven og er smuk og farverig i efterårshaven
    • Her er det Syrisk rose Pink Chiffon
    • Blomstrer fra august- september


    FOTO: © VALTRUP final touch


    FOTO: © VALTRUP final touch

    MANGLER DU HJÆLP TIL DIN HAVE?

    Se mere her hvilken hjælp VALTRUP final touch tilbyder:

    FORVENTNINGENS GLÆDE - TULIPANTID

      FOTO: © VALTRUP final touch Jeg planter hver vinter omkring 700 nye tulipanløg i krukker og bede. Det er altid en magisk proces at...